Wednesday, January 31, 2018

Latte art pk in three diff countries 推薦三個拿鐵拉花名店 東京 新加坡 台灣


For me, when I been to a new country, I must try the best latte art in there. 
Here I will introduce three latte array store between different countries. 

In Tokyo, near Tsukiji st., 3 min walk, there is a store named Turrent coffee. 
The price of one latte is around 560 jpy. , reasonable. But for me to review, the latte art pattern can be improved. BTW, I also buy the cup set. The price is below 3000 jpy. Cheap and quality.


對我來說 每到一個新國家新地方 必定會去探索一些有趣的店家 尤其是我會去嘗試當地特色咖啡店以及拿鐵拉花
這篇我要介紹 我嘗試了三個國家的知名拉花店 若讀者有機會旅遊到這些國家 有空閒的畫 可以去嘗試看看:D

第一家我要推薦位於 東京 築地 附近的Turrent coffee 一杯拿鐵拉花 約為 台幣150 合理
然而拉花技術與構圖 略顯不足與不平衡 可能是微泡過大導致圖形邊緣較為粗糙
因為我今年有目標想自學拉花 此店有販售 大口咖啡杯組合  包含logo 約為 台幣800 不算貴 所以入手了一組

Next, I want to introduce Harvester coffee located in Singapore, near Tanjong pagar MRT. The skill of staff's latte art is good and staff can show different kinds of art pattern, not only normal heart. Many colors can choose, depending on you order coffee, chocolate or mocha. The price is reasonable around 8 sgd.

第二家我要介紹 位於新加坡的Harvester 此家店員的拉花技術中上 並且圖案不會給常見的愛心拉花 三葉幸運草 之類
像我這次去消費 我點了一杯紅色基底的巧克力風味咖啡 附贈玫瑰花拉花 滿美的
一杯拿鐵拉花 約為 台幣170 以新加坡當地物價來說算不貴合理 


Last, the top 1, I will give milk glider located in Taipei Taiwan! The cover pic the from this store. The staffs there is the champion of world latte art race. So every cup quality is quite good! And the price is cheap, only 120 twd. Next time if you travel in Taiwan, if you are a coffee lover, must try it! :)

最後一家 也是我心中的第一名 位於台灣台北的 牛奶滑翔機
裡面的店員 幾乎都得過世界拉花大賽冠軍 拉花構圖和細緻都屬於頂尖水準 價錢約為台幣130 非常便宜 店家環境大 也有提供免費wifi
世界各地的旅客 若您也是熱愛咖啡的人士 有空可去光顧



No comments:

Post a Comment